- Doodle for å finne dato
- Husk andre hendelser som kan kollidere:
- Vår: Booster, påske, NAB
- Høst: IBC
- Husk andre hendelser som kan kollidere:
- Send invitasjonsepost (se under)
- Frem til det nærmer seg:
- Mas til det blir nok innhold
- Finn lokale
- Planlegg opptak
- Bestill klistremerker ol. i god tid
- Send velkomstepost (se under)
- Kjør conf!
- Kaffi (to poser)
- Snacks?
Utstyr
Revolverconf har en kasse med teknisk utstyr nødvendig for å gjennomføre konferansen.
Erfaringer til neste gang
- Vi trenger annen opptaker om vi skal støtte pads og andre ting med begrenset mulighet for å overstyre oppløsning/hz. F.eks elgato camlink + HDMI-splitter
- Webcam har ikke god fokus på lang avstand (tavle)
- Lyd fra publikum blir lav om mic plasseres nær foredragsholder
- Ikke bruk studio mode (med mindre man har kraftig maskin).
- Linja på hubben er for treig til å streame.
Sjekkliste
- Test lydopptak, kontroller gain
- Talerstol med tilstrekkelig HDMI-kabel
Utstyrsjekkliste
- Mikrofon med tilkobling til opptaksmaskinen
- Evt. digital grensesnitt om ikke innebygget i mikrofonen
- Kamera med tilkobling til opptaksmaskinen
- Capture-kort med tilkobling til opptaksmaskinen
- Evt. USB-hub
- Lang HDMI-kabel som kobler capture-kort til presentør
Kaffi
Skal det lages kaffi en annen plass enn Revolverhuset, husk at dette må være på plass:
- Bønner
- Kvern eller få kaffien malt først
- Trakter
- Filter
- Anledning til å måle vannmengde (f.eks. mugge med målestreker eller trakter med målestreker vi kan forstå)
- Vekt (til kaffi, evt. også til vann)
Til presentør(inne):
- Skru av skjermsparer / suspend / sleep.
- Skru av Flux (og andre ting som justerer farger underveis)
- Deaktiver notifikasjoner. (Aktiver do not disturb på mac)
- For HDMI-opptak: Sørg for at maskinen din kan vise 1080p30hz, man må kunne velge hz manuelt. Vi stiller med USB-C-adapter.
- Mac: Ligger under System Preferences → Displays, dropdown med hz på ekstern skjerm.
- Windows: Settings → System → Display → Advanced display settings.
- Linux: KDE og Gnome tilbyr dette i skjerinnstillingene. Dersom du kjører noe annet må du kanskje konfigurere dette selv med xrandr. Eksperimenter med ekstern skjerm på forhånd. Er du i tvil, ta kontakt, så tar vi en test en av dagene før.
Protokoll for opptak med OBS:
- Start:
- Velg korrekt scene (og transition til den dersom man er i studio mode).
- Oppdater eventuel tittel, navn og twitter-tag.
- Sett volum (fjern mute). Sett gain (få foredragsholder til å snakke litt).
- Start opptak
- Stopp:
- Stopp opptak.
- Velg pause scene (ved streaming).
- Mute volum.
Invitasjonsepost
Hei! Vel møtt til RevolverConf YYYY.N fredag dato.
Som vanlig setter vi av hele dagen, fra ca 10.00 til 17.00.
Generelt om RevolverConf: https://revolverhuset.no/revolverconf
Dagsorden er fortsatt under utvikling. Den holdes løpende oppdatert sammen med øvrig informasjon her: https://revolverhuset.no/revolverconf-YYYY-N
Som du ser har vi ikke fylt opp med innslag ennå. Er det din tur denne gangen? Premisset for RevolverConf er at alle bidrar med innslag. Har du vært med bare som publikummer flere ganger enn du har bidratt kan du tenke på om dette er din tur til å skinne.
Svar utbes innen dato, eller gjerne før, om du blir med eller ikke.
Inkluder gjerne en .ics-fil så det dukker opp i kalenderen til folk.
Velkomstepost
Det er lurt å sende epost til alle deltagerne ca en uke før confen. Formålene er:
- Å minne alle på at det skjer
- Å gjøre oppmerksom på hvor og når
- Å samle inn bestillinger til lunsj
- Å organisere middag i etterkant
Mal:
Vel møtt til RevolverConf 20YY.N på fredag!
Se nettsiden for program og løpende oppdatert info: https://revolverhuset.no/revolverconf-20YY-N
Inngangspris denne gangen er 100,-. [Betal via Vipps til nnnnnnnn, overføring til kontonummer xxxx.xx.xxxxx eller kontant.|Du betaler via Sharebill.]
Vi bestiller som vanlig lunsj fra http://takesushi.no/ [Jeg organiserer felles bestilling. Hva vil du ha?|Du bestiller via Fishsticks innen onsdag.]
Vi har også planer om å spise på <restaurant> etter endt konferanse, klokken HH.MM. [Vil du være med?|Jeg har registrert …]
[Svar utbes innen onsdag.|]
Snakkes!